Lehrstuhl für Gehörlosenpädagogik
print


Navigationspfad


Inhaltsbereich

Publikationen & Vorträge

Vorträge

  • Aghaei, M., Eisinger, N., Becker, C., Müller, C., Marks, S., Stutzer, A. & Avemarie, L. (2024, August 11-16) Early Language and Literacy Education by Parents of Deaf and Hard of Hearing Children through Shared Book Reading [oral presentation]. World Congress of the International Association of Applied Linguistics (AILA), Kuala Lumpur, Malaysia.
  • Müller, C., Stutzer, A., Becker, C., Eisinger, N., Aghaei, M., Marks, S. & Avemarie, L. (2024, June 22-24) L1x2: Dual First Language Acquisition in Sign Language and Spoken Language with Digital Picturebooks [oral presentation]. 14th Conference of The International Association for Research in L1 Education (ARLE), Melbourne, Australia
  • Aghaei, M., Marks, S., Avemarie, L., Müller, C., Eisinger, N., Stutzer, A. & Becker C. (2024, May 15-17) Shared Book Reading Practices of Parents with Deaf and Hard of Hearing Children: Predictors, Challenges and Requirements [oral presentation]. The 6th International Conference on Family Centred Early Intervention for Children Who Are Deaf or Hard of Hearing (FCEI), Bad Ischl, Austria.
  • Stutzer, A., Avemarie, L., Becker, C., Eisinger, N., Aghaei, M., Marks, S. & Müller, C. (2024, January 12). Future Social Participation through Inclusive Language Education by using Digital Picturebooks in Sign Language and Spoken Languages [oral presentation]. Next Generation Literacies - Social Participation in Linguistically Diverse Societies, Hamburg, Germany.
  • Aghaei, M., Marks, S., Avemarie, L., Müller, C., Eisinger, N., Stutzer, A. & Becker, C. (2023, 18. November). Vorlesen für taube und schwerhörige Kinder: Vorlesepraktiken in Familien, Herausforderungen und Bedarfe [Vortrag]. 29. Jahrestagung des Deutschen Fachverbandes für Gehörlosen- und Schwerhörigenpädagogik (DFGS), Münster, Germany.
  • Eisinger, N., Stutzer, A., Becker, C., Müller, C., Aghaei, M., Marks, S. & Avemarie, L. (2023, 04. November). Vorlesen in der Inklusion: Das BMBF-Projekt Reading Digital zur inklusiven Sprachbildung mit mehrsprachigen digitalen Bilderbüchern in Laut- und Gebärdensprachen [Vortrag]. Herbsttagung der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF), Münster, Germany.
  • Avemarie, L., Müller, C., Aghaei, M., Eisinger, N., Marks, S., Stutzer, A. & Becker, C. (2023, 04. Juli). Bimodale Mehrsprachigkeit inklusiv – Das BMBF-Projekt „Reading Digital: Inklusive Sprachbildung mit mehrsprachigen digitalen Bilderbüchern in Laut- und Gebärdensprachen“ [Vortrag]. Vortrag im Rahmen der Ringvorlesung zu DaZ und inklusive Bildung (Friedrich-Alexander-Universität), Nürnberg, Germany.
  • Müller, C., Becker, C., Aghaei, M., Eisinger, N., Marks, S., Stutzer, A. & Avemarie, L. (2023, 02. Juni). Vorlesen mit printmedialen und digitalen Bilderbüchern in mehrsprachigen Kontexten – Erste Ergebnisse einer Pilotstudie mit Erziehungsberechtigten und pädagogischen Fachkräften [Vortrag]. Konferenz des Vereins Fachdidaktik Deutsch (FDD), Fribourg, Switzerland.
  • Eisinger, N., Becker, C., Müller, C., Aghaei, M., Marks, S., Oberleiter, D., Stutzer, A. & Avemarie, L. (2023, May 11). Shared (Digital) Picture Book Reading with DHH Children in Spoken and Sign Language – First Results of a Pilot Study with Parents and Pedagogical Professionals [oral presentation]. Nordic Network on Disability Research (NNDR) 16th Research Conference, Reykjavik, Iceland.
  • Müller, C., Becker, C., Aghaei, M., Eisinger, N., Marks, S., Stutzer, A. & Avemarie, L. (2023, 24. April). Zum Stand der Dinge – Einblicke in das BMBF-Projekt ReaDi – Reading Digital: Inklusive Sprachbildung mit mehrsprachigen digitalen Bilderbüchern in Laut- und Gebärdensprachen [Vortrag]. Treffen Metavorhaben, Köln, Germany.

Publikationen

  • Stutzer, A. & Avemarie, L. (2021). Jugendliche mit Hörbehinderung in der Transition zwischen Schule und Beruf. HörgeschädigtenPädagogik, 75, 209–218.

Servicebereich