Allgemeine Pädagogik und Bildungsforschung
print


Navigationspfad


Inhaltsbereich

Ausgewählte Publikationen

Ausgewählte Publikationen:

  • Lilla, N. (2023). Capturing the multidimensionality of immigrant students' acculturation patterns in Germany. Frontiers in Education, 8, https://doi.10.3389/feduc.2023.1129407
  • Lange, S. D., Lilla, N., & Kluczniok, K. (2023). Do multilingual teachers make the difference? Evaluating the potential language resource of primary school teachers and their cultural beliefs. Journal of Research in Social Sciences and Language, 3(1), 32- 49. https://doi.org/10.20375/0000-000f-8238-f
  • Thürer, S., Nieuwenboom, W., Schüpbach, M. & Lilla, N. (2023). Immigrant students' acculturation profile and reading competence development in secondary school and beyond. International Journal of Educational Research. Advance online publication. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2023.102139
  • Lilla, N. & Schüpbach, M. (2021). Extended Education in Germany between complementation and compensation. An analysis of extracurricular primary school offerings with regard to content, frequency, and range, in connection with the composition of the student body. International Journal for Research on Extended Education, 9(1), 22-44. https://doi.org/10.3224/ijree.v9i1.04
  • Lilla, N., Thürer, S., Nieuwenboom, W. & Schüpbach, M. (2021). Assimiliert – Abitur, separiert – Hauptschulabschluss? Zum Zusammenhang zwischen Akkulturation und angestrebtem Schulabschluss. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 24(3), 571–592. https://doi.org/10.1007/s11618-021-01004-9
  • Schüpbach, M., Lilla, N. & Groh, N. (2020). Eine inklusive ganztägige Bildung – multiprofessionelle Kooperation als wichtiges Element. In R. Braches-Chyrek & M.-E. Karsten (Hrsg.), Sozialpädagogische Perspektiven auf die Ganztagsbildung (S. 104 - 115). Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich.
  • Schüpbach, M. & Lilla, N. (2020). Professionalism in the field of extended education. In Sang Hoon Bae, J.L. Mahoney, S. Maschke & L. Stecher (Eds.), International Developments in Research on Extended Education. Perspectives on extracurricular activities, after-school programs, and all-day schools (p. 55 – 72). Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich.

Die vollständige Liste der Publikationen finden Sie hier.